Ako sme našli klientovi Wealth Effect Management za 14 dní 3 ľudí alebo 6 bodov ako robiť v dnešnej dobe náborovú kampaň.

  1. Buďte úprimní. Čokoľvek, čo poviete musí vychádzať z Vašej DNA.

Zdá sa to byť banálna vec, ale nie je. Poznať vlastnú DNA, pretaviť ju do základu značky a pracovať s ňou interne aj externe nedokáže každý. A pritom je to kľúč každého podnikania. Tak sa tvoria silné značky a ich úspech je preto trvalejší ako úspech firiem. V Generations veríme, že každá firma je osobitý organizmus a aj napriek podobnostiam neexistujú dve identické firmy. Je to ako s odtlačkom prsta, neexistuje rovnaký, hoci sa mnohé podobajú. Ak chcete dostať tých správnych ľudí na palubu, musíte poznať sami seba, aby ste vedeli identifikovať, či priťahujete rovnakých ľudí alebo kontrastných. A ako s nimi potom pracovať. Zvonka to vyzerá tak, že v jednoosobovej alebo menšej rodinnej firme, je poznanie samého seba jednoduchšie ako v korporácii. Áno aj nie. Niečo iné je myslieť si to a niečo iné sa podľa toho správať. A úplnou vedou sa zdá ako podľa toho nastaviť svoje produkty a služby a nedajbože recruitment tých správnych ľudí.

Úprimnosť je zhodou okolností aj základným kameňom DNA malej butikovej firmy WEM Petra Štadlera. Jeho úprimnosť je nákazlivá, pre spolupracovníkov, aj pre klientov. Všetci jeho zamestnanci považujú vo svojich životoch za vzor otca alebo rodinu a Petra. Až sa mi nechcelo veriť, že niekto tak ideálny v predstavách ľudí môže existovať. S Petrovou úprimnosťou a čestnosťou sa spája niekoľko príbehov, medzi inými aj údiv riaditeľa nemenovanej poisťovne, prečo Peter trvá a bojuje za väčšie výnosy pre klientov a nie pre svojich ľudí. Petrova čestnosť a rodinný prístup to je DNA jeho firmy a preto, logicky sa stali aj základom našej kampane.

  1. Bud’te výnimoční.

Väčšina ľudí vo firmách sa síce sťažuje, že nevie nájsť ľudí, ale nad hľadaním nových ľudí príliš nerozmýšľa. Resp. stavia na osvedčené produkty a postupy. Robia to mechanicky. Napríklad metódou búšenia do inzercie, čím viac portálov tým lepšie. Častým spôsobom je dnes spýtať sa priateľov na FCBKu, niekedy aj bizarne: “Prosím Vás, kde sa tu dá zadarmo inzerovať, hľadám kľúčového človeka do firmy…” Kvantita kvalitného človeka neprinesie. Metóda – „buďme vtipní“ je tiež často používaná. Napíšme si kreatívny vtipný inzerát, čím bláznivejší, tým lepšie. Bude vidieť, že je u nás sranda. Ako keby bola sranda podstata podnikania firmy. Moderné je nahrať video o firme a zavesiť ho na Linkedin. Ukáže vraj atmosféru. Niektoré parádne kúsky, kde mechanicky človek verklíkuje v neprirodzenej polohe pod logom o úspechoch firmy od roku 2001 si viete nájsť aj sami. Výnimočnosť však vychádza z Vašej DNA, neexistuje mimo nej.

Peter Štadler je výnimočný mladý muž, ktorý vo svojom veku 29 rokov obhospodaruje cez 300 klientov, ktorým sa stará o majetok v hodnote viac ako 5 mil. eur. Peter nepotrebuje nových maklérov rovno zo školy, nepotrebuje ani takú masu ako OVB alebo Partners, Peter nepotrebuje každého. Potrebuje do tímu ľudí, ktorých DNA je podobná ako DNA jeho firmy. Preto sme čestnosť postavili ako základný kameň. Vytvorili sme microsite www.vynimocnych16.sk a zároveň dotazník, ktorý dokázal selektovať ľudí s pokročilou finančnou gramotnosťou od začiatočníkov.

  1. Ukážte atmosféru vo firme cez ľudí, nie firmu.

Firemnú kultúru tvoria ľudia. Ja osobne uprednostňujem v tomto zmysle Employee Branding pred Employer Brandingom. Namiesto toho, aby ste napríklad robili video o firme, dajte ľuďom kameru a nech natočia video o sebe a svojich dôvodoch, prečo sú vo Vašej firme, prečo sú práve tu a nie niekde inde. Ak máte strach, čo povedia, neriadite dobre svoju kultúru. Ale ak to vyjde, máte možno rôzne motivácie, rôzny zmysel pre humor, rôzny prístup k práci, ale získate veľkú nezameniteľnú autenticitu. Všetci uvidia, že u Vás ľudia radi pracujú a budú presviedčať iných, aby sa medzi nich pridali.

  1. Ukážte lídrov a tvorte lídrov.

Ľudia chcú dnes pracovať pre značky, ktoré niečo znamenajú – čiže robia zaujímavé a zmysluplné projekty a oni na nich chcú participovať. Pre značky, ktoré pomáhajú komunite, ľuďom, krajine. Treba im to umožniť. Dávno je preč doba dogmatického sa pridržiavania job descriptions a horizontálneho riadenia firmy. Mladí ľudia chcú participovať nielen na časti projektov, ale priamo chcú vidieť výsledky svojej snahy. Kľúčom k udržaniu mladých ľudí je Váš štýl práce a správania a neustále vedenie a coachovanie nadriadeným. Ak ich nadriadený neustále nemá čas, lieta z mítingu na míting, posiela emaily, neodovzdáva úplné informácie, tak Vás mladý zamestnanec rýchlo opustí. Naozaj platí, že človek prichádza do firmy, ale keď odchádza, tak od konkrétneho manažéra. Petrov osobný prístup sme preniesli aj do náborovej kampane a preto ktokoľvek z uchádzačov a kandidáti mohli počas celej doby kampane WEM kontaktovať Petra, ale aj ostatných zamestnancov jeho firmy a spýtať sa ich na čokoľvek.

  1. Pomenujte presne svoju odlišnosť alebo konkurenčnú výhodu.

WEM je jediná finančná spoločnosť takéhoto typu na našom finančnom trhu, ktorá vypláca aj fixný plat.

  1. Hľadajte optimálne média pre svoje posolstvo (je jedno, či online alebo offline)

LinkedIn, Facebook a Google nám v tomto prípade za relatívne nízke náklady splnili svoj účel.

A výsledok?

Ako sme naznačili v úvode, za 14 dní sme mali 865 unikátnych návštevníkov na microsite, 97 si pozrelo dotazník, 16 ľudí ho vyplnilo a po pozvaní na osobné kolá pohovorov Peter Štadler prijal 3 ľudí.

My v Generations sme boli nespokojní, ale klient bol a je spokojný. Dokonca do tej miery, že dnes pripravujeme 2. fázu kampane.

Nechajte sa prekvapiť…

Ak sa chcete dozvedieť viac o firemnej kultúre, o tejto aj iných praktických kampaniach a odporúčaniach zo života, príďte na môj workshop:

http://www.mentorsclub.sk/workshop/interny-branding-a-firemna-kultura-v-dennom-zivote-firmy-alebo-aky-vplyv-ma-interny-branding-na-skutocny-vykon-firmy/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close